Treningi na mięśnie kegla

strony dieta dojrzałej kobiety

Od jakiegoś czasu wiele mówi się o tym, że praktycznie każda kobieta, niezależnie od wieku powinna ćwiczyć regularnie mięśnie Kegla. Są to silne mięśnie, jakich zadaniem jest utrzymanie na miejscu organów wewnętrznych. To właśnie dzięki nim, wolno urodzić dziecko z łatwością i mniejszym bólem, jednocześnie nie ryzykując nacięcia krocza. Też po porodzie przydają się silne i wzmocnione mięśnie Kegla, bo dzięki nim nie ma kłopotów z nietrzymaniem moczu. Z reguły mięśnie Kegla ćwiczą w następstwie tego kobiety w ciąży i planujące ją. Jeśli zostaną one poprawnie wzmocnione, o wiele łatwiej jest przejść przez naturalny poród oraz równocześnie nie odczuwać aż tak silnego bólu. Zdarza się, że do gabinetu fizjoterapeuty trafiają również panie, jakie rodziły dawno, ale pojawiły się u nich kłopoty z nietrzymaniem moczu, zwykle wysiłkowym, na skutek: kichnięcia, kaszlnięcia, śmiechu, podnoszenia ciężaru. Mięśnie Kegla to inaczej mięśnie dna miednicy. Wolno je z prostotą zlokalizować w trakcie próby wstrzymania strumienia moczu. W jaki sposób najlepiej je ćwiczyć? Całe ćwiczenie polega jedynie na napinaniu mięśni i ich rozluźnianiu. Najporządniej rozpocząć od pozycji leżącej, jednakowoż z czasem wolno również ćwiczyć w innych pozycjach. Trzeba napinać mięśnie przez kilka sekund, a później rozluźniać je na dwa razy dłuższy czas. Bardzo ważne jest to, by napinać tylko mięśnie Kegla, a nie brzuch, lub pośladki. Przed skurczem trzeba wziąć głęboki wdech i pomału wypuszczać powietrze w trakcie rozluźniania mięśni. Najprzyzwoiciej jest zastosować serię dziesięciu powtórzeń. Takich serii może się wykonywać około trzech w ciągu dnia. Poprawę można zauważyć już nawet po sześciu tygodniach, pomimo tego należałoby ćwiczyć nadal, chociaż raz na dzień. W aptekach oraz sklepach można aktualnie nabyć specjalne kulki do ćwiczenia mięśni dna miednicy. Niezwykle wspomagają one cały proces i okazuje się, że przynoszą idealne wyniki. Z takimi kulkami także trenuje się na zasadzie kurczenia oraz relaksowania mięśni. Kobiety, jakie regularnie trenują, przyznają że przyniosło to efekt w trakcie porodu drogami natury oraz o wiele prędzej były one w stanie do siebie dojść. Poza tym, u takich kobiet z łatwością usuwa się także problem nietrzymania moczu. Większa część z nich wskazuje, że to naturalnie dzięki sprawnym mięśniom Kegla mogą również czerpać poprawniejszą przyjemność ze współżycia. Ma to także realny wpływ na odczucia seksualne partnera. Takie ćwiczenia nie są wysiłkowe i nie zajmują wiele czasu, a wolno je wykonywać dokładnie wszędzie i o każdej porze. Otoczenie z pewnością nawet się nie zorientuje.

1 rok ago