Ćwiczenia na mięśnie dna miednicy

strony dojrzała do piękna

Najczęściej z przeszkodami z mięśniami dna miednicy borykają się kobiety po porodach, ale zdarzają się też mężczyźni, którzy diagnozowani są w taki sposób. Mięśnie te w głównej mierze odpowiadają za możliwość wstrzymywania pragnień fizjologicznych. Nawet podczas silnego parcia na pęcherz, mięśnie dna miednicy powinny poradzić sobie z tym kłopotem. Jeżeli niemniej jednak na skutek większego wysiłku, czy też kaszlu oraz śmiechu zdarza się nietrzymanie moczu, potrzebna jest ich fizjoterapia. Okazuje się, że dzięki słusznym ćwiczeniom wolno niezwykle szybko powrócić do zdrowia i pełnej sprawności. Przekonują się o tym właśnie kobiety po porodach naturalnych oraz cesarskim cięciem, jakie uczęszczają na fizjoterapię. Niezwykle ważne jest, żeby ćwiczyć regularnie, najporządniej każdego dnia. Wówczas wolno liczyć na w rzeczywistości imponujące efekty. Jest szansa wzmacniania mięśni dna miednicy pod okiem fizjoterapeuty, lub też samodzielnie w warunkach domowych. Na tę drugą szansę decyduje się większość pacjentów, u jakich zdiagnozowano kłopot. W jaki sposób powinno się wykonywać takie ćwiczenia, aby były jak w najwyższym stopniu skuteczne? Na początek zaleca się łatwe ćwiczenie, które polega na skurczeniu i rozkurczaniu mięśni. Najprawidłowiej robić to w pozycji leżącej, a z nieraz także w stojącej. Przerwa pomiędzy skurczami powinna trwać dwa razy dłużej niż one same. Najprzyzwoiciej jest przytrzymywać skurczone mięśnie po kilka sekund i rozluźniać je swobodnie. Zaleca się wykonywanie dziesięciu powtórzeń w trzech seriach w ciągu dnia. Należałoby pamiętać o tym, że pośladki, uda i brzuch podczas ćwiczeń powinny być pod każdym względem rozluźnione. Najistotniejsze jest samo podnoszenie dna miednicy i opuszczanie go. Powietrze winno być nabierane przed skurczem, a potem wypuszczane podczas rozkurczania mięśni, powoli. Istotne jest, aby nie wstrzymywać oddechu. Pierwsze wyniki muszą pojawić się już po około sześciu tygodniach powszednich ćwiczeń. Kiedy pojawi się już wyraźna poprawa, w owym czasie można zmniejszyć częstotliwość do jednej bądź dwóch serii, niemniej jednak najporządniej nie rezygnować z takich ćwiczeń. Dużo osób przyznaje, że dzięki treningowi udało im się odzyskać dawne zdrowie oraz sprawność seksualną. Dotyczy to także mężczyzn, którzy czasami wstydzą się mówić o swoich kłopotach bardziej aniżeli kobiety, których kłopot ten dotyczy znacznie częściej. Jeżeli tylko pojawia się kłopot oraz samodzielne ćwiczenia w warunkach domowych nie dają trafnych efektów, najprzyzwoiciej skonsultować się z lekarzem. Być może zleci on fizjoterapię pod okiem specjalisty.

2 miesiące ago