Ćwiczenia na mięśnie dna miednicy

informacje dojrzała do piękna

Najczęściej z przeszkodami z mięśniami dna miednicy borykają się damy po porodach, jednakowoż zdarzają się również mężczyźni, jacy diagnozowani są w taki sposób. Mięśnie te w głównej mierze odpowiadają za możliwość wstrzymywania pragnień fizjologicznych. Nawet podczas silnego parcia na pęcherz, mięśnie dna miednicy powinny poradzić sobie z tym kłopotem. Jeśli jednakże na skutek większego wysiłku, czy też kaszlu i śmiechu zdarza się nietrzymanie moczu, potrzebna jest ich fizjoterapia. Często okazuje się, że to właśnie dzięki odpowiednim ćwiczeniom można bardzo prędko wrócić do zdrowia oraz pełnej sprawności. Przekonują się o tym oczywiście kobiety po porodach naturalnych i cesarskim cięciem, które uczęszczają na fizjoterapię. Wybitnie ważne jest, aby ćwiczyć regularnie, najodpowiedniej codziennie. Wówczas wolno liczyć na rzeczywiście imponujące efekty. Jest szansa wzmacniania mięśni dna miednicy pod okiem fizjoterapeuty, lub ewentualnie samodzielnie w warunkach domowych. Na tę drugą możliwość decyduje się większa część pacjentów, u jakich zdiagnozowano problem. W jaki sposób może się wykonywać takie ćwiczenia, aby były jak najbardziej skuteczne? Na początek rekomenduje się proste trening, jakie polega na skurczeniu i rozkurczaniu mięśni. Najprzyzwoiciej robić to w pozycji leżącej, a z czasami też w stojącej. Przerwa pomiędzy skurczami powinna trwać dwa razy dłużej niż one same. Najprzyzwoiciej jest przytrzymywać skurczone mięśnie po kilka sekund i rozluźniać je swobodnie. Rekomenduje się wykonywanie dziesięciu powtórzeń w trzech seriach w ciągu dnia. Należałoby pamiętać o tym, że pośladki, uda i brzuch w czasie ćwiczeń powinny być na wskroś rozluźnione. Najważniejsze jest samo podnoszenie dna miednicy i opuszczanie go. Powietrze powinno być nabierane przed skurczem, a po pewnym czasie wypuszczane podczas rozkurczania mięśni, pomału. Istotne jest, żeby nie wstrzymywać oddechu. Pierwsze rezultaty powinny pojawić się już po około sześciu tygodniach codziennych ćwiczeń. Kiedy pojawi się już wyraźna poprawa, wówczas wolno zmniejszyć częstotliwość do jednej lub dwóch serii, jednakowoż najprzyzwoiciej nie rezygnować z takich ćwiczeń. Sporo osób przyznaje, że dzięki treningowi udało im się odzyskać dawne zdrowie oraz sprawność seksualną. Dotyczy to też mężczyzn, którzy od czasu do czasu wstydzą się mówić o swoich kłopotach bardziej niż kobiety, których kłopot ten dotyczy znacznie częściej. Jeżeli tylko pojawia się problem oraz samodzielne ćwiczenia w warunkach domowych nie dają trafnych efektów, najprawidłowiej skonsultować się z doktorem. Być może zleci on fizjoterapię pod okiem profesjonalisty.

4 miesiące ago